Formandens arbejdsområder
I henhold til Troense Kajakklubs gældende vedtægter vælges formanden på den ordinære generalforsamling i lige år.
Det er formandens opgave at
-
repræsentere foreningen udadtil, fx i forhold til offentlige myndigheder.
-
modtage post til kajakklubben.
-
deltage i forhandlinger med samarbejdspartnere (f.eks. Svendborg Kommune).
-
sammen med næstformand/sekretær at udarbejde dagsorden til bestyrelsesmøder.
-
at udarbejde formandsberetning til generalforsamlingen.
-
at stå for den officielle del ved standerhejsning og standerstrygning.
-
at være presseansvarlig.
Det er formandens ansvar at
- indkalde til generalforsamling.
- ansøge om lån af svømmehal og diverse motionsrum til vinter- aktiviteter.
- at reservere Bådelaugets hus til årets generalforsamling.
- opdatere bestyrelses- og udvalgslisten.
- lave indstillinger til SIS.
- at holde HVEM – HVAD – HVOR opdateret.
Næstformandens/sekretærens arbejdsområder
I henhold til Troense Kajakklubs gældende vedtægter vælges sekretæren/næstformanden på den ordinære generalforsamling i ulige år.
Det er næstformandens opgave at
- være stedfortræder for formanden.
- støtte og være sparringspartner for formanden.
Det er sekretærens opgave at
- i samråd med formanden udarbejde dagsorden til bestyrelsesmøde.
- lægge dagsorden i Dropbox min. 1 uge før bestyrelsesmøde.
- skrive referat fra bestyrelsesmøde og udsende det til bestyrelsesmedlemmerne max. 7 dage efter mødet.
- skrive referat fra andre møder i kajakklubregi, hvor sekretæren deltager - f.eks. generalforsamling.
- sætte kopi af referat fra bestyrelsesmøder i mappe samt på hjemmesiden.
- skrive kort referat over bestyrelsens arbejde og beslutninger til hjemmesiden.
For at næstformand/sekretær skal kunne udføre sine opgaver
- skal bestyrelsesmedlemmerne sende forslag til dagsordenen min. 1 uge før bestyrelsesmøde.
- skal formanden løbende holde næstformanden orienteret om aktuelle sager.
Kassererens arbejdsområder
I henhold til Troense Kajakklubs gældende vedtægter vælges kassereren på den ordinære generalforsamling i ulige år.
Det er kassererens opgave at
- vedligeholde klubbens medlemskartotek.
- opkræve kontingent.
- betale regninger for klubbens indkøb.
- udarbejde klubbens årlige regnskab.
- udarbejde 2 gange årligt regnskabsbalancer, som forelægges bestyrelsen til orientering.
- udskrive fakturaer.
- udarbejde indberetninger.
- søge kommunale tilskud.
- varetage klubbens forsikringsforhold.
For at kassererens arbejde skal kunne udføres
- skal regninger for klubindkøb tilsendes kassereren direkte af leverandør eller udlægshaver, således at afregningerne kan foregå rettidigt.
- kan der kun gives henstand med kontingentindbetalinger af kassereren – og kun undtagelsesvis.
- skal medlemsoplysninger f.eks. adresseændringer og ændringer i medlemskab straks meddeles kassereren.
- kan udmeldelse af klubben ske pr. mail inden 1. marts.
Vedtaget på bestyrelsesmødet d. 28.6.2017