Nyhedsbrev - vandposten

4. juli 2023 10:02 , af Jens Mogensen

Planlagte aktiviteter han over sommeren

Der er ikke organiserede klubaftener om tirsdagen og torsdagsroning i juli måned – men savner du selskab til en tur, så lav et opslag på facebook – eller inviter til en tur på opslagstavlen.

Husk tilmelding til klubture – der er endnu ledige pladser til Helnæsbugten rundt og Tåsinge rundt samt Ø-havstur og du kan komme på venteliste til Å-turen.

Helnæsbugten 5. august sidste tilmelding 1. august

Tåsinge rundt 12. august sidste tilmelding 8. august

Øhavstur 25.-27. august sidste tilmelding 15. august

Å-tur 9.- 10. september – venteliste hvis nogen bliver forhindret

Ka´Byt

Ka´Byt – er for medlemmer, der har en kajakplads i Troense Kajakklub. I denne gruppe er der mulighed for løbende at bytte kajakpladser.

Vi har en del medlemmer der har deres kajakker på 4 og 5 hylde - som har vanskeligt ved at få deres kajakker ud. Så ved du, at du ikke skal bruge din kajak i en periode – så tænk på om du kan hjælpe et andet medlem, ved at låne din kajakplads ud.

Alle med en kajakplads opfordres derfor via denne gruppe til at tilbyde at bytte plads, når det er muligt – fx. under ferie, ved evt. sygdom/skader, eller i perioder hvor der ikke roes.

Låneregler

Klubbens kajakker er forbeholdt klubbens egne aktiviteter, og reservation kan først foregå EFTER du er tilmeldt turen på Rokort.dk. Det vil sige, at alle kajakker skal være til rådighed til de af klubben arrangerede ture og aktiviteter. Er der kajakker til overs efter tilmeldingsfristen, er du velkommen til at reservere og drage andetsteds hen med en af de resterende kajakker. I tilfælde af udskudt tilmeldingsfrist, er reservation dog mulig for alle allerede efter den første frist.

Ønsker du at reservere en kajak, opretter du en reservation i Rokort eller på Memberlink app.

Der kan ikke reserveres kajakker til almindelige klubaftener og småture; der er det først til mølle.

Der kan kun reserveres kajakker i forbindelse med arrangementer eller længere ture, dvs. dagsture eller ture med overnatning.

Reservation til de af klubben arrangerede ture foregår på Rokort eller Memberlink app.

Det er tilladt at låne en kajak til en tur med et ikke-medlem, men du skal have roet 400km for at kunne tage gæster med på rotur. Gæster uden erfaring skal fortrinsvis låne vores PE-kajakker. Turen skal starte og slutte i Troense og må kun være for en enkelt dag. Det er således tilladt f.eks. at give sin ven en prøvetur eller tage et familiemedlem med på en madpakketur. Gæsten skrives ind i Rokort med navn, men som gæst. (OBS på, at her dækker kun din egen forsikring).

Skader på kajakker

Hvis du registrerer en defekt på kajak eller udstyr, har du pligt til at skrive det i Rokort under skader og sætte "defekt skilt" på hvis den ikke må bruges og evt. kontakte formanden for hus- og materieludvalget. Er det nogle småreparationer eks. vedr. liner og snore så overvej om du selv kan lave det.