Svømning

Lørdag fra 16.00-18.00 er det svømmetid i den gamle svømmehal på Centrumpladsen.

Vi svømmer sammen med medlemmer fra Svendborg Kajakklub og Svendborg Amatørsejlklub.

Der er dejligt varmt brusebad og saunaen er tændt.

RETNINGSLINJER FOR BRUG AF SVØMMEHALLEN:
Max 100 personer i bassinet ad gangen
Max 12 personer i m/k omklædning ad gangen
Max 3 personer i sauna'en ad gangen

Info om svømmetiden

Vi er tre klubber - Svendborg Kajakklub, Troense Kajakklub og Svendborg Amatørsejlklub, der deler svømmetiden.

Du skal blot møde op med dit badetøj og håndklæde - vel at mærke, hvis du er medlem af en af de tre klubber. Det gælder også dine børn.

Nogle svømmer 3-4 kilometer hver lørdag, andre dypper blot en storetå, og andre igen nøjes med at udveksle holdninger om grej og gear til kajakken eller båden. Historierne er mangfoldige, og om din historie er sand eller ej er ikke det vigtige, blot den er god.

En ting er dog vigtig, og det er, at du som sejler eller kajakroer holder dine egne, såvel som dine børns svømmekundskaber gode.

Derfor er svømmekonceptet, at vi benytter hele svømmebassinet udelukkende til motionssvømning på langs den første halve time, hvorefter vi deler den på langs.

Efter denne halve time - altså klokken 16:30 - er der mulighed for at børn og alle andre, gennem leg at vænne sig til vandet, dykke, eller at benytte udspringsvippen i den ene halvdel, mens "de seriøse motionister" kan svømme uforstyrret videre i den anden halvdel.