Heldagstur til Marstal

1. september 2019 18:12 , af Jens Mogensen

HELDAGSTUR TIL MARSTAL

Turen er en niveau 1 tur (se turmanualen) og gennemføres kun ved min. 10 pers. Der vil være erfarne roere med, så alle kan føle sig trygge undervejs.

Kajakkerne transporteres til Ristinge lille havn for enden af Ristingevej, hvor de sættes i. Transport af kajakker helst på trailer (hvis en chauffør kan skaffes) og ellers på privatbiler.

Dette aftales ved formødet.

Vi ror på lavt vand det meste af turen med undtagelse af sejlrenden ved Marstal havn, hvor der er dybt. Undervejs holder vi en pause på Ristinge Hale, da det er forbudt at gå i land på holmene p.g.a. fuglenes ynglesæson. Når vi når Marstal, ror vi rundt om molen ind imod lystbådehavnen og ender ved Marstal Kajakklub, hvor vi lægger til. Afstand Ristinge/Marstal og retur er ialt. ca. 18 km.

Når vi er nået frem, vil der blive mulighed for at gå rundt i byen på egen hånd eller alternativt deltage i en guidet rundtur, hvor Kirsten S. vil fortælle lidt om Marstals søfartshistorie samtidig med, at vi kigger lidt på byen. Rundturen vil vare ca. 1 time. Der vil selvfølgelig også blive tid til at spise en is eller drikke en kop kaffe på én af byens hyggelige caféer. Opholdet i Marstal vil vare 2-3 timer, hvorefter turen går tilbage til Ristinge.

Turen som sådan er gratis, men der skal påregnes udgifter til transport fra Troense til Ristinge og retur efter den alm. gældende takst.

Husk madpakke, kaffe osv.

Starter:         11. maj 2019 kl. 08:30

Slutter:         11. maj 2019 kl. 18:00

Mødetid:      08:00

Mødested:    Landingen 5, 5700 Svendborg

Tilmeldingsfrist: 3. maj 2018 kl. 20:00

Formøde: Tirsdag den 7. maj kl. 20:15 (efter klubaften)

NB! Tilmelding på Rokort

Vi håber, at rigtig mange har lyst til at deltage.

På Tur- og aktivitetsudvalgets vegne

Kirsten S. tlf. 22749873, Kirsten N. tlf. 28747213 eller Helle Krog tlf. 23242160